html Polecam na moim blogu

sobota, 1 października 2011

Schematy komunikacyjne do projektu dyplomowego.

TEMAT:               Rewaloryzacja strefy centralnej Chorzowa:
                           jak odzyskać dla ludzi zgubioną przestrzeń miejską.

LOKALIZACJA:      Chorzów 
DATA:                  2010/2011
TYP:                    Projekt dyplomowy.
                           Politechnika Śląska w Gliwicach,
                           Wydział Architektury,
                           Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, 
                           Promotor: dr inż. arch. Szymon Opania 
PROGRAMY:       Corel Draw

OPIS
Zamieszczony poniżej fragment pracy dyplomowej zawiera schematy rozwiązań komunikacyjnych opracowywanego obszaru.

TREŚĆ
9.6. Schematy komunikacyjne 

9.6.1 Komunikacja drogowa
Na Rys.(9.6./1) i (9.6./2) porównano schematy komunikacji drogowej stanu istniejącego i projektowanego. Najważniejsze zmiany w strukturze komunikacyjnej:
 

Rys.(9.6./1) Schemat istniejącej komunikacji drogowej
Źródło: Opracowanie własne

Rys.(9.6./1) Schemat projektowanej komunikacji drogowej
Źródło: Opracowanie własne


1) Wyłączenie estakady z ruchu pojazdów samochodowych, zmiana przebiegu DK79 (Rozdział 7.4.)

2) Wytworzenie spójnej przestrzeni ścisłego centrum całkowicie wyłączonej z ruchu samochodowego (dojazd tylko stawy i poj. uprzywilejowanych)
 

3) Ograniczenie ruchu w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku:dojazd tylko do mieszkań, wydzielonych parkingów obiektów biurowych i dla dostawy towarów 

4) Wytworzenie komunikacyjnego ringu: zintegrowany węzeł komunikacyjny w systemie Park&Ride.
 

5) Skomunikowanie zagospodarowywanych terenów Huty Kościuszko 

6) Obniżenie o jeden stopień klasy drogi obecnej ul.Katowickiej i uspokojenie ruchu przez uprzywilejowanie komunikacji pieszej i transportu publicznego.

Postulowane zmiany w systemie komunikacji drogowej w skali miasta opisano w Rozdziałach 7.2. i 7.3. 

9.6.2. Komunikacja publiczna 
Opis istniejącej struktury komunikacji publicznej w strefie przyrynkowej znajduje się w Rozdziale 7.5.7. Na Rys.(9.6./3) i (9.6/4) porównano schematy sieci komunikacji publicznej: istniejący i projektowany. Najważniejszym celem było uproszczenie bardzo nieczytelnego układu i stworzenie zintegrowanego węzła różnych rodzajów transportu publicznego.

Zaprojektowany węzeł obejmuje dworzec kolejowy (połączenia krajowe i regionalne), pętlę i przystanek tramwajowy (szybki tramwaj regionalny - połączenia międzymiastowe) oraz przystanek autobusowy (uzupełnienie sieci tramwajowej obejmujące połączenia miejskie i część międzymiastowych).


Przy węźle zorganizowano obszerny parking, co umożliwia wprowadzenie systemu Park & Ride. 


Rys.(9.6./3) Schemat istniejącgo układu komunikacji publicznej
Źródło: Opracowanie własne

Rys.(9.6./4) Schemat projektowanego układu komunikacji publicznej
Źródło: Opracowanie własne


Zobacz też:
Inne opublikowane fragmenty pracy dyplomowej.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz