jak odzyskać dla ludzi zgubioną przestrzeń miejską.
LOKALIZACJA: Chorzów
DATA: 2010/2011
TYP: Projekt dyplomowy.
Politechnika Śląska w Gliwicach,
Wydział Architektury,
Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego,
Promotor: dr inż. arch. Szymon Opania
PROGRAMY: Corel Draw
OPIS
Zamieszczony poniżej fragment pracy dyplomowej zawiera schematy rozwiązań komunikacyjnych opracowywanego obszaru.
TREŚĆ
9.6. Schematy komunikacyjne
9.6.1 Komunikacja drogowa
Na Rys.(9.6./1) i (9.6./2) porównano schematy komunikacji drogowej stanu istniejącego i projektowanego. Najważniejsze zmiany w strukturze komunikacyjnej:
1) Wyłączenie estakady z ruchu pojazdów samochodowych, zmiana przebiegu DK79 (Rozdział 7.4.)
2) Wytworzenie spójnej przestrzeni ścisłego centrum całkowicie wyłączonej z ruchu samochodowego (dojazd tylko stawy i poj. uprzywilejowanych)
3) Ograniczenie ruchu w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku:dojazd tylko do mieszkań, wydzielonych parkingów obiektów biurowych i dla dostawy towarów
4) Wytworzenie komunikacyjnego ringu: zintegrowany węzeł komunikacyjny w systemie Park&Ride.
5) Skomunikowanie zagospodarowywanych terenów Huty Kościuszko
6) Obniżenie o jeden stopień klasy drogi obecnej ul.Katowickiej i uspokojenie ruchu przez uprzywilejowanie komunikacji pieszej i transportu publicznego.
Postulowane zmiany w systemie komunikacji drogowej w skali miasta opisano w Rozdziałach 7.2. i 7.3.
9.6.2. Komunikacja publiczna
Opis istniejącej struktury komunikacji publicznej w strefie przyrynkowej znajduje się w Rozdziale 7.5.7. Na Rys.(9.6./3) i (9.6/4) porównano schematy sieci komunikacji publicznej: istniejący i projektowany. Najważniejszym celem było uproszczenie bardzo nieczytelnego układu i stworzenie zintegrowanego węzła różnych rodzajów transportu publicznego.
Zaprojektowany węzeł obejmuje dworzec kolejowy (połączenia krajowe i regionalne), pętlę i przystanek tramwajowy (szybki tramwaj regionalny - połączenia międzymiastowe) oraz przystanek autobusowy (uzupełnienie sieci tramwajowej obejmujące połączenia miejskie i część międzymiastowych).
Przy węźle zorganizowano obszerny parking, co umożliwia wprowadzenie systemu Park & Ride.
Zobacz też:
Inne opublikowane fragmenty pracy dyplomowej.
9.6.1 Komunikacja drogowa
Na Rys.(9.6./1) i (9.6./2) porównano schematy komunikacji drogowej stanu istniejącego i projektowanego. Najważniejsze zmiany w strukturze komunikacyjnej:
Rys.(9.6./1) Schemat istniejącej komunikacji drogowej Źródło: Opracowanie własne |
Rys.(9.6./1) Schemat projektowanej komunikacji drogowej Źródło: Opracowanie własne |
1) Wyłączenie estakady z ruchu pojazdów samochodowych, zmiana przebiegu DK79 (Rozdział 7.4.)
2) Wytworzenie spójnej przestrzeni ścisłego centrum całkowicie wyłączonej z ruchu samochodowego (dojazd tylko stawy i poj. uprzywilejowanych)
3) Ograniczenie ruchu w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku:dojazd tylko do mieszkań, wydzielonych parkingów obiektów biurowych i dla dostawy towarów
4) Wytworzenie komunikacyjnego ringu: zintegrowany węzeł komunikacyjny w systemie Park&Ride.
5) Skomunikowanie zagospodarowywanych terenów Huty Kościuszko
6) Obniżenie o jeden stopień klasy drogi obecnej ul.Katowickiej i uspokojenie ruchu przez uprzywilejowanie komunikacji pieszej i transportu publicznego.
Postulowane zmiany w systemie komunikacji drogowej w skali miasta opisano w Rozdziałach 7.2. i 7.3.
9.6.2. Komunikacja publiczna
Opis istniejącej struktury komunikacji publicznej w strefie przyrynkowej znajduje się w Rozdziale 7.5.7. Na Rys.(9.6./3) i (9.6/4) porównano schematy sieci komunikacji publicznej: istniejący i projektowany. Najważniejszym celem było uproszczenie bardzo nieczytelnego układu i stworzenie zintegrowanego węzła różnych rodzajów transportu publicznego.
Zaprojektowany węzeł obejmuje dworzec kolejowy (połączenia krajowe i regionalne), pętlę i przystanek tramwajowy (szybki tramwaj regionalny - połączenia międzymiastowe) oraz przystanek autobusowy (uzupełnienie sieci tramwajowej obejmujące połączenia miejskie i część międzymiastowych).
Przy węźle zorganizowano obszerny parking, co umożliwia wprowadzenie systemu Park & Ride.
Rys.(9.6./3) Schemat istniejącgo układu komunikacji publicznej Źródło: Opracowanie własne |
Rys.(9.6./4) Schemat projektowanego układu komunikacji publicznej Źródło: Opracowanie własne |
Zobacz też:
Inne opublikowane fragmenty pracy dyplomowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz